onsdag den 24. august 2011

MadX, dit nye navn er allerede brugt...

MadX havde for 4 måneder siden jobsamtaler til nøglepositionerne, bla. til stillingen som kommunikationschef. Denne stilling vil, i følge stillingsbetegnelsen, blive aflønnet med den nette sum af 650.000 + pension om året. Først i den indeværende uge blev der så kommunikeret fra MadX; man skifter navn.

Denne mastodont på lerfødder vælger altså, efter en særdeles svær fødsel at mudre sin kommunikation med et naveskifte, lige før lanceringen på den københavnske madbegivennhed MAD Food, der afholdes i den kommende weekend. Ord som "røgslør" dukker op på tastaturet.

"Madkulturen" er det nye navn, et navn der allerede er besat af det proggressive madsite Madkultur, gad vide om ejeren af sitet kan score sig en årsløn på slag af domænenavnet?
Og gad vide om man ved hvor man vil hen med MadX/Madkulturen? På MAD Food ønsker direktør Judith Kyst gerne idéer fra publikummer til at give deres bud på hvad MadX/Madkulturen skal arbejde med. Man leder forgæves på nettet efter direktørens egne.
Nogle tanker har man dog gjort sig, men originaliteten ser ud til at være blevet væk på vejen til udførelsen. Ministeren bag, Fødevareminister Henrik Høegh, venter sig nemlig meget af en kommende undersøgelse af danske fødevares og dansk mads kvalitet. Her er MUND-FULDs bud, og det skal kun koste Hr. Ministeren små 300.000 kroner.

Den stinker, kvaliteten! I skal i gang med at uddanne børnene, vejlede de voksne, tage kontrollen over maden tilbage fra de kommercielle interessenter, fratage landbruget den hæmmende EUstøtte og så skal I give borgerne fri jord at dyrke deres egne afgrødre på, til at have dyr på og I skal give dem tid til det. I skal danne skoler for dyrkning og I skal gøre dette land til et mekka for nordisk innovation for fødevarer og madturisme. Og I skal gøre det nu.

How do you like them apples, Henrik, eller bliver du dårlig af dem(igen)?


Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar